Hoe werkt narrowcasting?
Het kan zijn dat u nog nooit van narrowcasting heeft gehoord. U bent dan misschien wel al bekend met broadcasting. Broadcasting is het bereiken van een publiek via een multimediakanaal. Dit kan bijvoorbeeld radio, televisie of social media zijn. In plaats van je op een groot publiek te richten, zoals bij broadcasting, richt je je bij narrowcasting op een smaller publiek.
Hier komt dan ook de term narrowcasting vandaan. Narrow betekent namelijk in het Engels ‘smal’. Hoe werkt narrowcasting eigenlijk? En wat kan je er allemaal mee? In dit artikel geef ik antwoord op deze vragen en hoop ik je kennis over narrowcasting te vergroten.
Wie kan je bereiken met narrowcasting?
Het is eigenlijk best apart als je narrowcasting gaat gebruiken om mensen te bereiken. Het is toch veel fijner om een groot publiek te bereiken?
Het is echter doeltreffender om narrowcasting te gebruiken als je precies weet wie je doelgroep is en wie je met je boodschap wilt bereiken. Dan wordt de boodschap een heel stuk krachtiger. Je kan met narrowcasting bijvoorbeeld mensen bereiken die net in je winkel lopen om iets te kopen, of het personeel van een bepaald bedrijf.
Wat is het doel?
Het uiteindelijke doel van narrowcasting is om een bepaalde kleine groep te bereiken. Bij een bedrijf kan het gebruikt worden om het personeel op de hoogte te brengen van een gebeurtenis. Je kunt hierbij denken aan meetings, daagjes uit, interne vacatures, de eerste werkdag van een nieuw personeelslid en natuurlijk de verjaardagen van je personeel.
Narrowcasting is dus een makkelijke manier om je personeel op de hoogte te stellen van bepaalde informatie. Het wordt ook gebruikt in kledingwinkels en andere retailbedrijven om informatie aan de klanten te verschaffen. Het andere doel van narrowcasting in de winkel is om meer verkoop te genereren. Je kan narrowcasting bijvoorbeeld gebruiken om een boodschap te plaatsen zodat de klant gebruik kan maken van een bepaalde actie.
Narrowcasting binnen het bedrijf
Als je narrowcasting wilt binnen het bedrijf, is het handig om een paar narrowcastingschermen te laten instaleren. De narrowcastingschermen moeten op strategische plekken komen te hangen om er zo voor te zorgen dat elk personeelslid kan lezen wat er op de narrowcastingschermen komt te staan.
Verder is het van belang om narrowcastingsoftware te gebruiken. Dit heb je nodig om content te plaatsen op de narrowcastingschermen. Je kan een abonnement nemen op narrowcasting software, dat is zeer voordelig. Je zet dan het development team van een bedrijf in, om er zo voor te zorgen dat je software altijd blijft werken bij elk nieuw stuk hardware en elke upgrade van het besturingssysteem. Zo blijf je goed op de hoogte en neemt het bedrijf waarbij je een abonnement hebt afgesloten het onderhoud van je over.